Wstęp do Informatyki – Informatyka, 2021/2022

 

Oszczędzamy papier, chronimy lasy – działamy w chmurze – powodzenia! 🙂

Wypełnij  formularz przed przystąpieniem do zajęć laboratoryjnych – lista obecności – rok 2021

 

Przed zajęciami laboratoryjnymi zaplanowanymi w dniach 11-15 października 2021:

1.
Załóż kon1o w domenie gmail.com
pomoc na stronie: https://support.google.com/a/users/answer/9296686

2.
Utwórz witrynę www – z wykorzystaniem Witryny Google
dostępne na Dysku Google
pomoc na stronie: https://support.google.com/a/users/answer/9282722
(nie wypełniaj witryny treścią – szczegóły poniżej –  ZADANIA PRAKTYCZNE PROJEKT)

 3.
Wp
rowadź dane do formularza  (link poniżej): nr grupy, imię, nazwisko, adres mailowy
formularz – dane niezbędne do zaproszenia Google Classroom

 

Masz pytania? – spotkajmy się podczas zajęć w laboratorium!

 

Zadania – poznajmy się

Ankieta – mentimetr

Odpowiedz na pytania dostępne w ankiecie:

Uwaga: wyniki na stronie http://e-bialek.pl/apsl/test-it-poznajmy-sie-2021/

elevator Speech

Opowiedz o sobie, użyj narzędzi IT, które znasz, lubisz, polecasz itp.:

  • moje imię / nick
  • moja szkoła, czego się nauczyłam/nauczyłem – obszar ICT
  • jak wykorzystuję w praktyce zdobytą wiedzę i umiejętności – obszar ICT
  • moje zainteresowania, działania – poza ICT
  • jakie narzędzia komunikacji elektronicznej wykorzystuję w swoich działaniach
  • wybrałam/wybrałem kierunek Informatyka, bo …

Czyli Twoje:

  • umiejętności,
  • silne strony – pewność siebie,
  • cel – co chcę robić,
  • motywacja.

Zdołasz o tym powiedzieć w 30 sekund?

Zaprezentuj się przed grupą, nie udawaj, bądź sobą 🙂 Powodzenia!

.

Zobacz: https://news.microsoft.com/pl-pl/features/microsoftmowi-winda-do-biznesowego-sukcesu/

 

Edukacja/kształcenie XXI wieku

Co przed nami? – umiejętności XXI wieku (21CLD):

  • współpraca, komunikacja,
  • budowanie wiedzy,
  • samodzielność w uczeniu się,
  • rozwiązywanie realnych problemów i tworzenie innowacji,
  • wykorzystywanie technologii.

Więcej na: kurs 21CLD na platformie Microsoft Educator Centre.

 

Uwaga!

Zajęcia laboratoryjne odbywają się w trybie hybrydowym. z wykorzystaniem narzędzi dostępnych na Dysku Google. Przed przystąpieniem do wykonywania zadań niezbędne jest posiadanie konta Google – konto bezpłatne. Zadania do wykonania podczas zajęć oraz materiały wspomagające kształcenie umieszczane są na platformie Google Classroom – dla każdej z grup osobno. O pojawieniu się kolejnych zadań (terminy zgodne z planem zajęć) i materiałów uzupełniających uczestnicy zajęć są informowani drogą mailową. W szczególnych przypadkach materiały prowadząca przekazuje podczas zajęć w pracowni.  Wyniki wykonywanych zadań (obowiązuje forma cyfrowa:), umieszczać należy w chmurze Google (Dysk Google) w folderze dedykowanym zajęciom z przedmiotu „Wstęp do informatyki” . Na Dysku Google folder ten założony zostanie automatycznie po dołączeniu do grupy Google Classroom.  Każde zadanie powinno stanowić osobny plik. Wykonane zadania osadzisz na stronie, którą utworzysz w ramach Projektu. Po zakończeniu cyklu zajęć adres utworzonej strony oraz skompresowany folder (zip) z wykonanymi zadaniami przekażesz prowadzącej  drogą mailową pod  adres ewa.bialek@apsl.edu.pl.

Zadania – praca samodzielna

projekt

Zbuduj stronę www z wykorzystaniem narzędzi Google (Witryny Google) utwórz witrynę, na której przedstawisz swoją wiedzę i umiejętności nabyte podczas kolejnych zajęć z przedmiotu „Wstęp do informatyki”.

  1. Struktura witryny (podstawowa):
    • Strona główna
    • Ćwiczenia
      • System dwójkowy
      • Bramki logiczne
      • Elementy programowania
    • Źródła
    • Kontakt
  2. Na witrynie umieszczaj materiały – zadania wykonane w ramach kolejnych zajęć laboratoryjnych.
  3. Przy tworzeniu witryny dochowaj należytej staranności, zwróć uwagę na następujące zagadnienia:
  4. Opublikuj witrynę. Zadania wykonane w ramach zajęć laboratoryjnych, osadzone na stronie, powinny być dostępne dla prowadzącej – do wyświetlania. O dostępności strony dla innych osób decydujesz sama/sam.

Przykład: strona poglądowa https://sites.google.com/apsl.edu.pl/informatyka-2021-online/

Polecam: przed wykonaniem działań w Projekcie – prezentacje multimedialne

 

Zadania – wprowadzenie.

zadanie 1 – ICT, Rys historyczny, tendencje rozwojowe

Zadania – zajęcia laboratoryjne

Zadanie 2, 3, 4 – Systemy liczbowe, liczby całkowite, konwersja

Na początek, dzięki CodeGym  – uczymy się od najlepszych:

cdn…

…ciąg dalszy w chmurze Google – szczegóły – zapraszam na Google Classroom!