Wstęp do Informatyki – Informatyka, 2021/2022
Oszczędzamy papier, chronimy lasy – działamy w chmurze – powodzenia! 🙂
Wypełnij formularz przed przystąpieniem do zajęć laboratoryjnych – lista obecności – rok 2021
Przed zajęciami laboratoryjnymi zaplanowanymi w dniach 11-15 października 2021:
1.
Załóż kon1o w domenie gmail.com
pomoc na stronie: https://support.google.com/a/users/answer/9296686
2.
Utwórz witrynę www – z wykorzystaniem Witryny Google – dostępne na Dysku Google
pomoc na stronie: https://support.google.com/a/users/answer/9282722
(nie wypełniaj witryny treścią – szczegóły poniżej – ZADANIA PRAKTYCZNE PROJEKT)
3.
Wprowadź dane do formularza (link poniżej): nr grupy, imię, nazwisko, adres mailowy
formularz – dane niezbędne do zaproszenia Google Classroom
Masz pytania? – spotkajmy się podczas zajęć w laboratorium!
Zadania – poznajmy się
Ankieta – mentimetr
Odpowiedz na pytania dostępne w ankiecie:
- Informatyka – z czym ci się kojarzy?
- Fakty – informatyk, informatyczka – czyli kto?
- Mity – informatyk, informatyczka – czyli kto?
- Informatyk, informatyczka – zawody przyszłości
- Informatyk, informatyczka – kim będę 🙂
Uwaga: wyniki na stronie http://e-bialek.pl/apsl/test-it-poznajmy-sie-2021/
elevator Speech
Opowiedz o sobie, użyj narzędzi IT, które znasz, lubisz, polecasz itp.:
- moje imię / nick
- moja szkoła, czego się nauczyłam/nauczyłem – obszar ICT
- jak wykorzystuję w praktyce zdobytą wiedzę i umiejętności – obszar ICT
- moje zainteresowania, działania – poza ICT
- jakie narzędzia komunikacji elektronicznej wykorzystuję w swoich działaniach
- wybrałam/wybrałem kierunek Informatyka, bo …
Czyli Twoje:
- umiejętności,
- silne strony – pewność siebie,
- cel – co chcę robić,
- motywacja.
Zdołasz o tym powiedzieć w 30 sekund?
Zaprezentuj się przed grupą, nie udawaj, bądź sobą 🙂 Powodzenia!
.
Zobacz: https://news.microsoft.com/pl-pl/features/microsoftmowi-winda-do-biznesowego-sukcesu/
Edukacja/kształcenie XXI wieku
Co przed nami? – umiejętności XXI wieku (21CLD):
- współpraca, komunikacja,
- budowanie wiedzy,
- samodzielność w uczeniu się,
- rozwiązywanie realnych problemów i tworzenie innowacji,
- wykorzystywanie technologii.
Więcej na: kurs 21CLD na platformie Microsoft Educator Centre.
Uwaga!
Zajęcia laboratoryjne odbywają się w trybie hybrydowym. z wykorzystaniem narzędzi dostępnych na Dysku Google. Przed przystąpieniem do wykonywania zadań niezbędne jest posiadanie konta Google – konto bezpłatne. Zadania do wykonania podczas zajęć oraz materiały wspomagające kształcenie umieszczane są na platformie Google Classroom – dla każdej z grup osobno. O pojawieniu się kolejnych zadań (terminy zgodne z planem zajęć) i materiałów uzupełniających uczestnicy zajęć są informowani drogą mailową. W szczególnych przypadkach materiały prowadząca przekazuje podczas zajęć w pracowni. Wyniki wykonywanych zadań (obowiązuje forma cyfrowa:), umieszczać należy w chmurze Google (Dysk Google) w folderze dedykowanym zajęciom z przedmiotu „Wstęp do informatyki” . Na Dysku Google folder ten założony zostanie automatycznie po dołączeniu do grupy Google Classroom. Każde zadanie powinno stanowić osobny plik. Wykonane zadania osadzisz na stronie, którą utworzysz w ramach Projektu. Po zakończeniu cyklu zajęć adres utworzonej strony oraz skompresowany folder (zip) z wykonanymi zadaniami przekażesz prowadzącej drogą mailową pod adres ewa.bialek@apsl.edu.pl.
Zadania – praca samodzielna
projekt
Zbuduj stronę www z wykorzystaniem narzędzi Google (Witryny Google) utwórz witrynę, na której przedstawisz swoją wiedzę i umiejętności nabyte podczas kolejnych zajęć z przedmiotu „Wstęp do informatyki”.
- Struktura witryny (podstawowa):
- Strona główna
- Ćwiczenia
- System dwójkowy
- Bramki logiczne
- Elementy programowania
- Źródła
- Kontakt
- Na witrynie umieszczaj materiały – zadania wykonane w ramach kolejnych zajęć laboratoryjnych.
- Przy tworzeniu witryny dochowaj należytej staranności, zwróć uwagę na następujące zagadnienia:
- wiarygodność źródeł informacji, z których korzystasz – film poniżej
- prawo autorskie – film poniżej
- prosty język – https://www.gov.pl/web/sluzbacywilna/prosty-jezyk
- ochrona danych osobowych – https://uodo.gov.pl/
- dostępność cyfrowa – https://www.gov.pl/web/dostepnosc-cyfrowa
- Opublikuj witrynę. Zadania wykonane w ramach zajęć laboratoryjnych, osadzone na stronie, powinny być dostępne dla prowadzącej – do wyświetlania. O dostępności strony dla innych osób decydujesz sama/sam.
Przykład: strona poglądowa https://sites.google.com/apsl.edu.pl/informatyka-2021-online/
Polecam: przed wykonaniem działań w Projekcie – prezentacje multimedialne
Zadania – wprowadzenie.
zadanie 1 – ICT, Rys historyczny, tendencje rozwojowe
Zadania – zajęcia laboratoryjne
Zadanie 2, 3, 4 – Systemy liczbowe, liczby całkowite, konwersja
Na początek, dzięki CodeGym – uczymy się od najlepszych:
cdn…
…ciąg dalszy w chmurze Google – szczegóły – zapraszam na Google Classroom!