Grafika komputerowa i techniki multimedialne

Materiały dydaktycznE

Cele przedmiotu

  • zapoznanie z algorytmami grafiki wektorowej oraz grafiki 3D,
  • wytworzenie umiejętności tworzenia animacji oraz przetwarzania sekwencji video,
  • przekazanie podstawowych wiadomości dotyczących środowisk multimedialnych,
  • wytworzenie umiejętności posługiwania się technikami multimedialnymi oraz tworzenia zasobów multimedialnych (w tym tworzenia prezentacji multimedialnych) do realizacji zadań dydaktycznych i technicznych.

Treści programowe

  • przetwarzanie obrazów przy pomocy nowoczesnych urządzeń związanych z grafiką komputerową (aparat  kamera cyfrowa, skaner),
  • realizacja projektów przy pomocy edytorów grafiki rastrowej i wektorowej (2D, 3D),
  • formaty plików graficznych i multimedialnych. Zasady digitalizacji. Kompresja,
  • realizacja animacji komputerowych,
  • projektowanie i realizacja prezentacji multimedialnych,
  • tworzenie zasobów multimedialnych (np. proste filmy) w środowiskach multimedialnych wg zaprojektowanego scenariusza.

Elementy zaliczenia:

  • kolokwia pisemne,
  • kolokwium ustne,
  • projekt.

POZOSTAŁE:

  • kierunek – Matematyka,
  • semestr I,
  • liczba godzin – 30.