TK, 2018

Tydzień Kodowania, 2018

Cele tygodnia kodowania:

  • Świętowanie radości płynącej z programowania.
  • Wzmacnianie potencjału człowieka tworzącego z pomocą maszyny.
  • Łączenie ludzi w grupy o wspólnych zainteresowaniach.
  • Zachęcenie większej liczby osób do nauki techniki, inżynierii i matematyki.

Czego mogę oczekiwać?

  • Programowanie to dobra zabawa!
  • Programowanie to kreatywność! Od zarania dziejów ludzkość tworzy posługując się gliną, kamieniem, cegłami, papierem i drewnem. Dziś tworzymy posługując się programowaniem.
  • Programowanie daje nowe szanse! Możesz znacznie więcej niż być tylko odbiorcą treści cyfrowych – programując, możesz sam stworzyć coś nowego i udostępnić to milionom ludzi. Programując, możesz wykreować strony internetowe bądź gry albo sterować komputerem lub robotem.
  • Zrozumiesz świat. Coraz więcej rzeczy jest ze sobą połączonych za pomocą sieci internetowej. Mając pojęcie o tym, co się dzieje pod obudową urządzenia, możemy lepiej zrozumieć świat!
  • Programowanie uczy myślenia komputacyjnego, rozwiązywania problemów, kreatywności, myślenia analitycznego i pracy zespołowej.
  • Praca na 90 proc. stanowisk wymaga dzisiaj posiadania umiejętności cyfrowych, w tym umiejętności programowania.

Film – Computer Science is Changing Everything

Film – Marek Zagórski i… rzuca wyzwanie! Dołącz!

Tydzień Kodowania 2018 – mapa wydarzeń

źródło: codeweek.eu/events

3 – 2 – 1 – START

Uczniowie od najmłodszych lat mają dostęp do coraz bardziej zaawansowanych technologii. Rodzi się pytanie: Jakie edukacyjne wyzwania, w związku z tym, stoją przed ich starszymi koleżankami, kolegami, rodzicami?

Podczas zajęć laboratoryjnych zaplanowanych w Tygodniu Kodowania, studenci I roku, w tym studiów niestacjonarnych, kierunku Zarządzanie Akademii Pomorskiej, znajdą odpowiedzi na pytania: Czym jest algorytm, kodowanie, programowanie, „myślenie algorytmiczne”, w jaki sposób funkcjonuje ono w codziennym życiu i jaki ma wpływ na nasze działania. Zapoznają się z elementami języka Scratch, którego nie mieli okazji poznać w szkole, a którym dziś z powodzeniem posługują się uczniowie najmłodszych klas. Studenci stworzą swój pierwszy program z użyciem Scratch 3.o, aby w przyszłości móc wesprzeć dzieci w działaniach związanych z nauką podstaw programowania.

materiały dydaktyczne – prezentacja

materiały dydaktyczne – Aktywności „Na start”

materiały dydaktyczne – Programowanie wizualne Scratch 2.0